Korespondence převzata z mailové adresy nespokojenec@seznam.cz od nespokojeného studenta FBMI. Je to reakce na hodnocení výuky studenty. Na základě výtky o výrazném nadržování děvčatům bylo vypracováno srovnání úspěšnosti z matematiky a fyziky, kde výsledky byly párovány po jménech. Výsledek je v souboru srovnaniMaFy2007.xls ***************************************************************************** Zdravím. Anketu jsem si samozřejmě pročetl, díky hotovým zkouškám mám dostatek času. Nejdříve obecně a k chybějícímu vyjádření se - nějaká komunikace se zástupci studentů se smrskla na report z Akademického senátu jednou za čas, ale pravděpodobnějším důvodem bude spíše začátek zkouškového... K dílčím částem: a.) Chybějící slajdy - ano, můžete si myslet, že se student nic jiného nenaučí, ale na druhé straně je to pro nás jasný souhrn toho, co je nutné a co je vyžadováno. Kdo má zájem, nastuduje si i tak více. Odkaz na podporu předmětu je sice pěkný, ale z mého pohledu je to nějaká změť odkazů tuhle a támhle a studente něco si vyber... Podobně výsledek přednášek - odnášel jsem si jakýsi chuchvalec vzorců a pár vět. Nicméně 52 otázek je opravdu lepší řešení než je shrnout do 6-7 okruhů. Navrhované řešení - když tedy ne slajdy, tak co ke každé otázce napsat pár slov, co si od studenta představujete, např. nejdůležitejší vzorec, popis toho a onoho? Případně, když už se tedy potkáme na zkoušce, bylo by možné zaslat Vám v průběhu semestru, předpokládám konec března/duben ) mé vypracované otázky ( něco mám z loňska, hodlám z nich vycházet a doplnit je a předpokládám +- stejné otázky ) a získat k nim vyjádření, co je ještě nutné doplnit? b.) matematika - ano, také jsem s něčím zápasil. Vy říkáte, že na to nemůžete brát ohled. Navrhované řešení - zamyslet se nad tím, že pokud něco nebylo probíráno v matematice na FBMI, tak to asi fakulta nepovažuje za důležité pro naše zaměření a buď to nějak vypustit, upravit nebo vysvětlit. c.) Termíny - to mi také přišlo zvláštní. Máte pravdu, že se spousta lidí odhlašovalo z dřívějších termínu a odkládala zkoušku na později, to je obrovský nešvar, který spoustu z nás studentů štve mnohem více než Vás, to mi věřte. Ale je pravda, že vměstnat termíny rychle za sebou není vhodné. Když jste v pondělí odpoledne vyhozen, kolik toho do středy stihnete projít? Navrhované řešení -těžko říci, sice lze říci vypisujte termíny na pondělí a čtvrtek, ale chápu, že neučíte jen nás... d.) Neférový přístup - mám stejný pocit. Ještě větší rozdíl než mezi absolvovanými školami jsem viděl ohledně pohlaví. Pak by mě zajímalo, proč jsem byl vyhozen, když jste byl plně spokojen s mou odpovědí na dvě otázky, ale třetí již ne tak docela? Není právě kvůli tomu zavedena stupnice 1-2-3? Lze vidět i spojitost s a.) - já mluvil, vy chtěl slyšet něco jiného. Dokonce jste nebral zřetel na můj argument, že toto bylo v doporučené literatuře ( Fyzika, D. Halliday ). Zde asi nic moc navrhnout nemohu, spíš se budu modlit ať Vám padnu do oka. Mé odpovědi Vás asi nepotěší, jak jste si asi povšiml, já také nejsem potěšen že se opět setkáme. Snad se letos nějak domluvíme, přecijen si nemohu dovolit hodit dva roky svého života jen tak za hlavu. Pozdravuje student FBMI.